L'ESSMA (European Stadium & Safety Management Association) organise à Paris le mardi 24 novembre une journée consacrée à l'Expérience Fan dans les stades et arenas. 3 sujets majeurs seront abordés : 
- Fan Intelligence (CRM, Data collection, Data analysis,…)
 - Fan Experience (Fan interaction, Extra revenu creation,…
 - Fan Engagement (Fan interaction, Fan loyalty,…)
 
Le Paris Saint-Germain, le Real Madrid ou encore la LNR viendront partager leur expérience. D'autres acteurs reconnus seront là aussi : Cisco, Philips ou encore Seaters primé lors de la dernière édition de Sport Numericus. 
Le programme détaillé :
- 10h15-10h30 Introduction: how to enhance fan experience and general revenue through the web (Julien Piwowar, President of Pacifa)
 - 10h30-11h00 How to create a real virtual fan community (Paris Saint-Germain)
 - 11h00-11h30 Fan intelligence as the brain in stadium operations
 - 11h30-11h45 Introduction: optimisation of attendance and revenue increase for organizations (Francois Ligny, Head of Business Development at Seaters)
 - 11h45-12h15 The importance of a good fan experience/fully filled stadiums from a sponsors perspective
 - 13h30-13h45 Introduction: the connected stadium (Niels Roine, Business Development Manager at Cisco)
 - 13h45-14h15 Tools & tricks to raise fan attendance
 - 14h15-14h30 Introduction: how to extend fan experience with advanced multimedia offering in stadium (Xavier De Vynck, VP Business Development at EVS)
 - 14h30-15h00 The IT behind fan experience (Real Madrid)
 - 15h30-15h45 Introduction: to fan engagement (Alfred Gunacker, International Sales Director - Stadia & Arenas at Skidata)
 - 15h45-16h15 How National FA's approach fan loyalty (Pieter Maenhout, Fan Relationship Manager at the Belgian FA)
 - 16h15-16h45 Increased fan engagement during the LNR cup finals (by Thibaut Chatelard, Marketing & Commercial Director at LNR (French Rugby League))
 
Sur le même sujet :
- vendredi 24 octobre 2014 : Deux conférences internationales sur les stades
 - vendredi 12 juin 2015 : Palmarès des Stadium Business Awards 2015
 
source image : essma
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